دستگاه ویپ

فرق جویس معمولی و سالت نیکوتین

فرق جویس معمولی و سالت نیکوتین

فرق جویس معمولی و سالت نیکوتین

فرق جویس معمولی و سالت نیکوتین چیست؟ معرفی تفاوت‌های E-juice و nic salt

 

یکی از سوالات متداولی که در ذهن اشخاصی که به تازگی با ویپینگ آشنا شده‌اند پیش می‌آید، فرق جویس معمولی و سالت نیکوتین است. در این پست می‌خواهیم فرق جویس معمولی و سالت نیکوتین را مقایسه کنیم و پاسخ دهیم و این دو را از چند جنبه مختلف با هم مقایسه کنیم.

در این پست فرق بین سالت و جویس را از نظر میزان نیکوتین موجود، نسبت VG به PG، دستگاه ویپ مورد نیاز، میزان PH، قیمت خرید، طعم‌های موجود و میزان حجم بخاری که در هنگام ویپینگ در اختیار ویپرها قرار می‌دهند را با هم بررسی کنیم.

اگر می‌خواهید با تمام تفاوت‌های موجود در بین ای‌جویس و سالت‌های نیکوتین موجود در بازار آشنا شوید، تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

جویس چیست؟

جویس همان مایع غلیظی است که در درون تانک ویپ ریخته می‌شود و با گرما دادن به آن حجم بخار بالایی را در اختیار ویپرها قرار می‌دهد. جویس‌ها به عنوان حلال نیکوتین در دستگاه‌های ویپ مورد استفاده قرار می‌گیرند و به دلیل داشتن حجم بخار بالا و طعم‌های متنوع از محبوبیت بالایی در بین ویپرها برخوردار شده‌اند.

در صورتی که می‌خواهید اطلاعات کاملی در مورد جویس بدست بیاورید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ (ایجویس چیست؟) را که در مورد ای‌جویس‌ها نوشته‌ایم مطالعه کنید، تا با هر آنچه لازم است در مورد جوس‌ها بدانید، آشنا شوید.

سالت نیکوتین چیست؟

صنعت ویپینگ در سالیان اخیر پیشرفت‌های چشم‌گیری را تجربه کرده است. این پیشرفت‌های تکنولوژیکی باعث ارتقاء دستگاه‌های ویپینگ و ظهور موادی از قبیل سالت نیکوتین شده است.

نمک نیکوتین توسط شرکت Pax تولید شد و توانست تجربه بهتر و رضایت بخش‌تری را نسبت به نیکوتین خالص به جا بگذارد. سالت‌های نیکوتین می‌توانند میزان نیکوتین بیشتری را به بدن وارد کرده و با سرعت بیشتری جذب بدن کنند. سالت نیکوتین از نظر موارد اولیه، تا حدودی شبیه به ایجویس‌ها می‌باشد، اما تفاوت‌هایی بین این دو وجود دارد که در ادامه در مورد آن‌ها به طور کامل بحث خواهیم کرد.

پیشنهاد خرید
فرق جویس معمولی و سالت نیکوتین | فرق جویس معمولی و سالت نیکوتین

نیکوتین شات نیک نیک Nic Nic 10 ml Nicotine Shot 18 mg

۱۵۰,۰۰۰ تومان۱۵۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

جویس و سالت چه تفاوتی با هم دارند؟

جویس‌های معمولی و سالت‌های نیکوتین از نظر میزان نیکوتین موجود و میزان حجم بخار گرفته تا دستگاه ویپینگ و قیمت خریدشان با یکدیگر متفاوت می‌باشند. استفاده از هر کدام می‌تواند تجربه ویپینگ متفاوتی را برای شما رقم بزند. در این بخش به صورت کامل فرق بین جویس معمولی (E-juice) و جویس سالت‌ها (Nic salt) را برای شما توضیح خواهیم داد.

از نظر میزان نیکوتین موجود

یکی از تفاوت‌های اصلی بین جویس و سالت‌ها میزان نیکوتین موجود در این محصولات است. به طور کلی اکثر برندها جویس‌های خود را با میزان نیکوتین بین 0 تا 18 میلی‌گرم (0 میلی‌گرم، 3 میلی‌گرم، 6 میلی‌گرم، 12 میلی‌گرم و 18 میلی‌گرم) تولید و روانه بازار می‌کنند.

در مقابل سالت‌های نیکوتین بین 25 تا 50 میلی‌گرم نیکوتین دارند. در کل میزان نیکوتین موجود در سالت‌ها بسیار بیشتر از جویس‌های معمولی است.

اگر به دنبال ترک سیگار هستید و می‌خواهید جایگزین مناسبی برای سیگار پیدا کنید تا نیکوتین مورد نظر بدن شما را تامین کند، در ابتدا توصیه می‌کنیم که از سالت نیکوتین استفاده نمایید و در طول زمان میزان نیکوتین آن را کاهش دهید.

فرق جویس معمولی و سالت نیکوتین

از نظر نسبت VG به PG

از نظر ترکیب مواد به کار رفته و به خصوص درصد مواد اولیه موجود در هر کدام از این مواد، یک تفاوت محسوسی مشاهده می‌شود. جویس‌های معمولا دارای نسبت VG به PG برابر با 70 به 30 هستند. به این معنی که 70 درصد آن از گلیسیرین گیاهی و 30 درصد دیگر از پروپلین گلیکول تشکیل شده است.

در مقابل سالت‌های نیکوتین وجود دارند که میزان VG به PG به کار رفته در آن‌ها به صورت 50 50 یا 60 درصد PG و 40 درصد VG می‌باشد. حتی در برخی از محصولات میزان PG به کار رفته بیشتر از گلیسیرین گیاهی می‌باشد.

از نظر دستگاه ویپ مورد نیاز

جویس و سالت نیکوتین به ترتیب برای استفاده در دستگاه‌های ویپ و پاد سیستم‌ها طراحی شده‌اند. در ابتدا دستگاه ویپ و جویس به بازار معرفی شدند که توانستند به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنند و طرفداران زیادی را برای خود در کشورهای مختلف دست و پا کنند.

با گذشت چند سال از این موفقیت، دستگاه‌های پاد سیستم به بازار معرفی شدند که از سالت نیکوتین به عنوان ماده مصرفی استفاده می‌کردند. پاد سیستم‌ها با ارائه نیکوتین بیشتر و قابلیت جذب بالای آن در بدن، به عنوان راه حلی برای ترک سیگار معرفی شدند.

پس برای مصرف سالت نیاز به دستگاهی دارید که از توان خروجی پایینی برخوردار باشد، در مقابل جویس‌ها را می‌توان با دستگاه‌هایی که توان خروجی بالایی دارند مصرف کرد و توده‌های بخار حجیمی را به وجود آورد.

از نظر مضر بودن برای سلامتی

نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تمامی محصولات دارای نیکوتین برای سلامتی بدن مضر می‌باشند و در صورت استفاده بلند مدت از آن‌ها می‌توانند صدمات جبران ناپذیری را به بدن شما وارد کنند.

از آنجا که سالت‌های نیکوتین برای تامین نیکوتین مورد نیاز افراد سیگاری که به دنبال ترک سیگار هستند طراحی شده‌‌اند، از میزان نیکوتین بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. این ماده اعتیاد آور است و در صورت استفاده طولانی مدت می‌تواند شما را به مصرف سالت نیکوتین معتاد کند. برای ترک سیگار باید پله پله میزان نیکوتین موجود در سالت خود را کاهش دهید و هر چند ماه یک بار از یک محصول با میزان نیکوتین پایین‌تر استفاده نمایید.

جویس‌ها نسبت به سالت نیکوتین، از نیکوتین بسیار کمتری برخوردار می‌باشند و برخی از آن‌ها بدون نیکوتین تولید و به فروش می‌رسند.

در کل افراط در مصرف هر ماده‌ای می‌تواند برای بدن مضر باشد، پس در مصرف جویس و سالت نیکوتین حساب شده عمل کنید.

از نظر قیمت

سالت نیکوتین و جویس‌ها از نظر قیمتی نیز با یکدیگر بسیار متفاوت می‌باشند. به طور معمول سالت‌های نیکوتین از میزان قیمت بیشتری نسبت به جویس‌ها برخوردار می‌باشند و گاهی تا 2 برابر آن‌ها قیمت دارند.

از طرفی میزان سالت نیکوتین مصرف شده در دستگاه به نسبت ایجویس مصرفی، بسیار کمتر می‌باشد. شاید در هنگام خرید سالت نیکوتین مبلغ بیشتری را پرداخت کنید، اما مطمئنا مدت زمان بیشتری از ویپینگ آن لذت خواهید برد.

تفاوت از نظر PH

یکی از تفاوت‌های اصلی بین سالت نیکوتین و ایجویس میزان PH این دو مایع است. جویس‌ها به عنوان یک مایع قلیایی شناخته می‌شوند و زمانی که نیکوتین قلیایی به آن اضافه می‌شود، PH آن افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل است که در هنگام ویپینگ جویس، نمی‌توان آن را به درون گلو فرستاد.

در صورت فرستادن بخار جویس به درون گلو، گلو را اذیت کرده و باعث سرفه کردن می‌شود.

اما سالت‌های نیکوتین این چنین نیستند. شرکت‌های تولید کننده به سالت‌های نیکوتین بنزوئیک یا اسید سیتریک اضافه می‌کنند تا خاصیت قلیایی آن را خنثی کنند. به همین دلیل در هنگام مصرف سالت می‌توانید بخار آن را به راحتی به درون ریه‌ها بفرستید.

از نظر طعم

از نظر طعم دهی هر دو این محصولات از تنوع طعمی بسیار متنوعی برخوردار هستند. با این تفاوت که طعم موجود در ای‌جویس‌ها بیشتر از طعم سالت‌های نیکوتین احساس می‌شود. یکی از دلایل محبوبیت استفاده از جویس در ویپینگ همین طعم دهی فوق‌العاده آن‌ها است.

در صورتی که به دنبال خرید جویس با طعم دلخواه خود هستید، می‌توانید جویس‌های موجود در فروشگاه کافه جویس را بررسی کرده و طعم مورد نظر خود را از بین طعم‌های متنوع موجود خریداری کنید.

از نظر حجم بخار

جویس‌ها به دلیل داشتن میزان VG بالاتر و استفاده در دستگاه‌های ویپ دارای توان خروجی بالا، در هنگام ویپینگ حجم بخار بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

در عوض میزان گلیسیرین گیاهی استفاده شده در سالت‌های نیکوتین بسیار کمتر می‌باشد و دستگاه‌های پاد سیستم نیز از میزان وات بسیار کمتری برخوردار می‌باشند. از همین رو سالت‌های نیکوتین حجم بخار آنچنانی را در هنگام ویپینگ به وجود نمی‌آورند.

اگر به ایجاد کلودهای بخار حجیم علاقه‌مند هستید، بهتر است که از ویپ و ایجویس برای ویپینگ خود استفاده نمایید.

 

نتیجه گیری

مطمئنا یکی از سوالاتی که ذهن هر ویپر تازه کاری را به خود مشغول می‌کند، تفاوت‌های بین سالت و جویس می‌باشد. در این مقاله سعی کردیم تا تمامی تفاوت‌های بین این دو مایع را برای شما معرفی کنیم تا با دید بهتری دست به انتخاب روشی مناسب برای ویپینگ خود بزنید. به طور خلاصه می‌توان خواص هر یک از این مایع‌ها را به صورت زیر بیان کرد.

 

سالت نیکوتین:

  • در دوزهای بالای نیکوتین گلو را اذیت نمی‌کند.
  • دارای اسید سیتریک یا بنزوئیک می‌باشد.
  • بدن می‌توان به صورت نیکوتین آن را جذب کند.
  • مناسب برای ارسال بخار مستقیم به ریه.
  • ماندگاری طولانی‌تر نیکوتین موجود در آن.
  • قیمت بیشتر نسبت به جویس‌های معمولی.

 

جویس:

  • بخار آن گلو را اذیت می‌کند.
  • بدون مواد افزودنی مانند بنزوئیک.
  • جذب کندتر نیکوتین موجود در آن.
  • حجم بخار بسیار بالا.
  • تنوع بالا در طعم و طعم دهی بسیار عالی.

 

لطفا با امتیاز دادن به این مطلب یا محصول مارو دلگرم نمایید.

0 / 5 0 0

رتبه صفحه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *