مقالات

ویپ دیجی کالا-ویپ دیجیکالا

ویپ دیجی کالا-ویپ دیجیکالا-وی و پاد دیجیکالا

پاد سیستم یا پاد دیجی کالا دستگاهی مانند ویپ ( قلیان شارژی ) است با این تفاوت که بیشتر با هدف تامین نیاز افراد سیگاری به نیکوتین بالا طراحی شده است. زیرا پاد دارای 3 ویژگی زیر است:

  • دود خروجی نسبت به ویپ سیستم ها کمتر است است و مانند ویپ کام‌گیری قلیانی ندارد.
  • مایعی که در پاد استفاده می‌شود (سالت نیکوتین) دارای نیکوتین 20 الی 50 است.
  • حجم دود یا بخار خروجی از سیگار بیشتر است .
  • توان دستگاه های ویپ را تا حداقل 20 وات تنظیم می‌کنند.
  • معمولا از کویل ها و کارتریج هایی با مقاومت 9 الی 1.8 استفاده میشود.

پاد دیجی کالا چیست؟

به‌طور کلی در زمینه ویپینگ (منظور دستگاهای بخارزا یا همان دودزا) سه نوع دستگاه وجود دارد:

  • دستگاه ویپ
  • دستگاه پاد
  • دستگاه پاد ماد (هم ویپ است و هم پاد) که امروزه اکثر بیشتر دستگاه ها با تغییر در سیستم مقاومت کویل به پاد ماد یا همون پاد ویپ دیجی کالا تبدیل میشوند.

دستگاه ویپ یا همان قلیان شارژی یا قلیان جیبی را به صورت کامل در مقاله ویپ دیجی کالا چیست توضیح دادیم. دستگاه پاد ماد را نیز در مقاله پاد ماد چیست توضیح دادیم. و اما بریم سراغ پادسیستم ها :

دستگاه پاد که به آن پاد سیستم و به انگلیسی POD گفته می‌شود دستگاهی برای ویپینگ یا همان تولید بخار است که با هدف جایگزین شدن سیگار تولید شده است. یعنی دستگاه پاد تجربه ای شبیه به سیگار را برای مصرف کننده به ارمغان میاورد و با توجه به میزان نیکوتین موجود در سالت نیکوتین آن القاء نیکوتینی خوبی برای افراد سیگاری یه ارمغان می‌آورد .

با توجه به آنچه گفته شد پادسیستم ها بهترین گزینه برای افراد سیگاری که قصد ترک سیگار را دارند می باشد .

پیش از آن که به تفاوت ویپ و پاد بپردازیم، قصد داریم تا هر یک از این دو محصول را به صورت جداگانه معرفی کنیم.

یکی از اولین محصولاتی که در صنعت ویپینگ تولید و به بازار عرضه شد، دستگاه ویپ می‌باشد که با نام‌هایی مثل ویپ ماد، ماد باکس و ماد سیستم هم می‌شناسند. این دستگاه نسبت به دیگر محصولات  تولید شده در صنعت ویپینگ از ابعاد بزرگ‌تری برخوردار بوده و از قابلیت تولید بخار در حجم بسیار زیاد برخودار می‌باشد. مایعی که برای این دستگاه استفاده می‌شود جویس نام داشته و قابلیت تولید بخار زیادی دارد؛ از این رو گفته می‌شود که دستگاه ویپ برای افرادی که علاقمند به کشیدن قلیان و درست کردن کلود‌های حجیم می‌باشند، مناسب‌تر است.

دقت داشته باشید که کابران این دستگاه نمی‌توانند بخار تولید شده توسط آن را به داخل ریه‌های خود فرو ببرند. اما اگر به ساخت کلود‌های بزرگ و حجیم علاقمند باشید، استفاده از این دستگاه حس خوشایندی را به شما انتقال خواهد داد.

 

پیشنهاد خرید
ویپ دیجی کالا-ویپ دیجیکالا | ویپ دیجی کالا,ویپ دیجیکالا

جویس رایپ ویپز توت فرنگی RIPE VAPES STRAWBERRY

۰ تومان۴۵۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

پاد سیستم چیست؟

محصول جدید‌تری که در صعنت ویپینگ تولید و برای استفاده علاقمند روانه بازار شده است، پاد سیستم نام دارد. بسیاری از افراد این محصول را با نام‌هایی مثل ویپ پاد و پاد باکس می‌شناسند و برخی دیگر هم به‌صورت عامیانه این دستگاه را پاد می‌نامند. پاد سیستم دستگاهی می‌باشد که شباهت بیشتری به سیگار داشته و از این رو برای افراد علاقمند به کشیدن سیگار مناسب‌تر است.

مایع مورد نیاز این دستگاه سالت نیکوتین نام دارد که در مقایسه با جویس از مقدار بیشتری نیکوتین تشکیل شده است. از این رو می‌توان گفت افرادی که تمایل به دریافت نیکوتین بیشتر دارند می‌توانند با خرید دستگاه پاد سیستم و سالت نیکوتین، نیکوتین بیشتری دریافت نمایند.

این نکته را هم باید یادآور شد که پاد سیستم‌ها به نسبت دستگاه ویپ، بخار کم‌حجم‌تری تولید کرده و به همین دلیل شباهت بیشتری به دود سیگار‌ دارد. به همین دلیل گفته می‌شود که پاد سیستم بهترین جایگزین برای سیگار و همچنین بهترین ابزار برای ترک آن می‌باشد.

 

پیشنهاد خرید
ویپ دیجی کالا-ویپ دیجیکالا | ویپ دیجی کالا,ویپ دیجیکالا

ویپ تارگت 80 ویپرسو Vaporesso Target 80 

۰ تومان۲,۶۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

پاد ماد چیست؟

دستگاه دیگری که می‌توان آن را به‌عنوان جدید‌ترین محصول تولید شده در دنیای ویپینگ معرفی کرد، پاد ماد نام دارد. در واقع این دستگاه ترکیبی از دو محصول قبلی بوده و برای کسانی مناسب می‌باشند که نمی‌توانند بین خرید ویپ و پاد تصمیم‌گیری کنند و دوست دارند هر دو دستگاه را داشته باشند. این افراد می‌توانند با خرید یک پاد ماد و البته پرداخت با هزینه کمتر، از قابلیت‌های هر دو دستگاه بهرمند شوند. در واقع پاد ماد دستگاهی است که حجم بخاری که می‌تواند تولید کند قابل تنظیم بوده و از هر دو مایع جویس و سالت نیکوتین می‌توان برای آن استفاده کرد. بنابراین افراد به راحتی می‌توانند با این دستگاه مقدار نیکوتین مورد نیاز خود را کنترل نمایند. دلیل کارکرد دوگانه این دستگاه وجود دو قطعه به نام‌‌های کویل و کارتریج است.

 

پیشنهاد خرید
ویپ دیجی کالا-ویپ دیجیکالا | ویپ دیجی کالا,ویپ دیجیکالا

سالت رایپ ویپز تمشک سیاه RIPE VAPES BLACKBERRY

۰ تومان۴۲۵,۰۰۰ تومانخرید کنید

مزایا و معایب پاد سیستم‌ها

مثل هر چیز دیگر پادها هم دارای مزایا و معایبی هستند که ابتدا به مزایای آن‌ها می‌پردازیم، به طور ساده هر دستگاه الکتریکی دارای معایبی هم می‌باشد به خصوص اینکه در این صنعت باشد.

مزایا پاد دیجی کالا نسبت به ویپ

  • نسبت به ویپ دارای نیکوتین بیشتری هستند
  • طعم رسانی فوق العاده
  • ابعاد کوچک و مناسب برای حمل
  • دارای شارژ سریع
  • استفاده ساده و بدون پیچیدگی
  • برخی از آن‌ها بدون نیاز به فشار دکمه‌ای کام دهی انجام می‌دهند
  • دارای کارتریج ضد ریزش

معایب پاد دیجی کالا نسبت به ویپ

  • باتری ضعیف در مقایسه با ویپ
  • سالت نیکوتین‌های پادسیستم‌ها از جویس‌های ویپ محدود تراند
  • ظرفیت مخزن کارتریج پاد نسبت به ویپ کمتر است
  • در دسترس نبودن کارتریج هم یکی دیگر از معایب آن است
  • پادسیستم‌ها هم انواع مختلفی دارند که نسبت به آن مزایا و معایب آن‌ها نیز تغییر می‌کند.
پیشنهاد خرید
ویپ دیجی کالا-ویپ دیجیکالا | ویپ دیجی کالا,ویپ دیجیکالا

اتومایزر ویپرسو جی تی ایکس پاد 26 VAPORESSO GTX PODTANK

۵۰۰,۰۰۰ تومان۵۰۰,۰۰۰ تومانخرید کنید

انواع دستگاهای پاد از لحاظ نوع مصرف

پادها به دو دسته تقسیم می‌شوند که یکی، یکبار مصرف و دیگری هم پاد سیستم‌های شارژی هستند که قابل شارژ هستند، حالا اینکه کدام مورد استفاده شما قرار می‌گیرد دست خودتان است.

پادهای قابل شارژ

پاد قابل شارژ یا پادهای سیستم باز دستگاه‌هایی با قابلیت شارژ و پر کردن مجدد هستند که دارای کارتریج‌هایی هستند که بعد از هر استفاده با شسشوی آن برای استفاده بعدی آماده می‌شوند و این کار تا سوختن کارتریج ادامه دارد و بعد از آن باید کارتریج سوخته را تعویض کنید.

مزایای اصلی آن‌ها نسبت به نسخه یکبار مصرف این است که می‌توانید هر طعمی که بخواهید را مصرف کنید و محدودیتی در انتخاب ندارید.

اگر در نگهداری از آن دقت کنید می‌توانید از این محصولات در دراز مدت استفاده کنید و در طول زمان به طور مرتب باید کویل آن را تعویض کنید تا از سوختگی کارتریج یا کویل جلوگیری شود.

پاد یکبار مصرف دیجی کالا 

آن‌ها به گونه‌ای ساخته و طراحی شده‌اند که بتوانند تعداد محدودی پاف (تعداد کامی که یک دستگاه ویپینگ می‌دهد) را در خود جای دهند و بعد از اتمام بلا استفاده می‌شوند.

البته، پاد یکبار مصرف اینگونه نیست که بعد از اتمام کل دستگاه را دور بندازید، شما بعد از تمام شدن سالت نکوتین دستگاه باید یک کارتریج جدید برای آن تهیه کنید و اینگونه می‌توانید باز هم از آن‌ها استفاده کنید. این نسخه‌ها کاربرد زیادی ندارند و ممکن است در کام دهی هم ضعیف عمل کنند و مقدار دود خارجی از آن‌ها کم باشد، اما باز هم از نظر اقتصادی بسیار مناسب هستند و برای افرادی که می‌خواهند فقط یک تجربه از آن داشته باشند مناسب است.

تفاوت ویپ دیجی کالا و پاد دیجی کالاچیست؟

این دو دستگاه بسیار پرطرفدار و محبوب برای افراد سیگاری طراحی‌ شده‌اند که آنها به‌راحتی قادر به ترک سیگار باشند. این دو سیستم در ابعاد، نوع مایع، قیمت، میزان مصرف باتری و کیفیت تفاوت‌های جزئی دارند. فرق ویپ و پاد و ماد برای کسانی که سال ها سیگار می‌کشند به‌ خوبی قابل فهم است. زیرا دستگاه‌های پاد نوع جدیدی از سیگارهای الکترونیکی هستند که کاربرد و عملکرد بالاتری نسبت به ویپ ها دارند. به همین دلیل دستگاه‌های پاد برای کسانی که به‌طور دائم و زیاد از سیگار و قلیان استفاده می‌کنند، مناسب‌تر هستند.

همچنین پادها با مایع سالت نیکوتین کار می‌کنند و موجب انتقال نیکوتین بیشتر به بدن افراد سیگاری می‌شوند. اما سالت نیکوتین چیست ؟ سالت نیکوتین با اضافه کردن اسید ضعیف به نیکوتین به دست می آید. از این رو افراد سیگاری یا کسانی که به‌تازگی تصمیم به ترک سیگار گرفته‌اند، با استفاده از پاد حس سوزش گلو را بیشتر احساس می‌کنند که برای آنان خوشایندتر است. برای اطلاع از تفاوت پاد و سیگار و دستگاه ویپ در ادامه برخی از مهم‌ترین آنها را بررسی می‌کنیم.

1. فرق ویپ و پاد در نیکوتین جویس یا مایع

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های بین این دو دستگاه، نوع جویس آنها است. در دستگاه‌های ویپ جویس‌های مایع یا E-Juice با طعم‌های متفاوت به کار می‌روند. همچنین میزان گلیسیرین گیاهی (VG) موجود در این جویس‌ها بیشتر از جویس‌های PG است. به همین دلیل در زمان کشیدن ویپ ها دود یا بخار بیشتری تولید می‌شود.

دستگاه پاد نیز با نیکوتین سالت مایع کار می‌کند. این مایع نسبت به جویس‌ ها غلظت نیکوتین بالاتری دارد و به همین دلیل برای افرادی که روزانه یک پاکت سیگار می‌کشند، مناسب‌تر است. بنابراین مهم‌ترین فرق پاد و سیگار در میزان نیکوتین آنها است.

2. تفاوت ویپ و پاد از نظر ظاهری

این دستگاه‌ها دارای ظاهری بسیار شیک و جذاب هستند که به‌راحتی در دست جا می‌شوند. البته تفاوت‌های بسیار جزئی در طراحی ظاهری آنها به چشم می‌خورد. دستگاه‌های ویپ دارای باکس‌های بزرگ‌تری هستند و به همین دلیل وزن آنها از پادها بیشتر است. از این رو حمل دستگاه ویپ سخت‌تر صورت‌می‌گیرد.

همچنین ویپ ها دارای دکمه‌های تنظیم کننده برای حجم مایع و میزان بخار حاصل از آن هستند که به شما این امکان را می‌دهند مطابق با خواست خود میزان دود یا بخار حاصل از این دستگاه را تنظیم کنید. بنابراین فرق پاد و ویپ در ابعاد و وزن آنها به‌خوبی مشهود است.

دستگاه‌های پاد برای کسانی که حوصله تغییر تنظیمات را ندارند، گزینه ایده آلی محسوب‌ می‌شود. زیرا این سیستم‌ها بدون دکمه‌های زیاد به تولید می‌رسد و استفاده راحت‌تری دارد. پاد سیستم‌ ها با ابعاد کوچک و به‌صورت قلمی طراحی می‌شوند که به‌راحتی قابل حمل و استفاده باشند. از این رو به‌دلیل ابعاد و وزن کم این دستگاه‌ها آنها به‌راحتی در جیب قرار می‌گیرند و قابل حمل به هر مکانی هستند.

3. فرق ویپ و پاد در میزان حجم دود

اگر به‌دنبال ترک سیگار هستید و نیاز به یک راهکار اساسی دارید، الکترواسموک‌ها بهترین گزینه برای این کار عنوان می‌شوند. زیرا این محصولات با شبیه‌سازی سیگار به ترک راحت‌تر آن کمک می‌کنند. دستگاه ویپ یکی از اولین سیگارهای الکترونیکی است که برای این منظور طراحی شده‌است. برای رفع نواقص این دستگاه نیز پاد سیستم گزینه مناسبی است.

یکی از تفاوت‌های اساسی این دو دستگاه در میزان بخار و دود حاصل از آن است. دستگاه ویپ دود بیشتری نسبت به پاد تولید می‌کند. زیرا در مخزن آن از مایع جویس استفاده می‌شود. البته این مایع نیکوتین کمتری نسبت به مایع نیکوتین سالت موجود در دستگاه پاد دارد، اما در زمان ویپینگ حجم دود آن بیشتر است.

تفاوت ویپ و پاد در بخار خروجی حاصل از آنها توجه بسیاری از افراد سیگاری را به خود جلب کرده است. برخی از افراد ترجیح می‌دهد که دود حاصل از ویپینگ بالا باشد. به همین دلیل این افراد بهتر است از دستگاه ویپ استفاده‌ کنند. نحوه استفاده از ویپ با تمامی نکات در مقاله ای جداگانه بررسی شده است. بخار دستگاه پاد نیز کمتر از دود قلیان و بیشتر از دود سیگار است. از این رو هر فرد با توجه به علاقه خود باید نوع مناسبی از این دستگاه‌ها را برای ترک سیگار انتخاب کند.

4. تفاوت ویپ و پاد در قیمت

بدون شک قبل از خرید این سیگارهای الکترونیکی باید از قیمت‌های آنها مطلع شوید. در این صورت با توجه به بودجه و سلیقه خود قادر به انتخاب بهترین نوع از آنها خواهید بود. هر کدام از این دستگاه‌ها با برندها و مدل‌های متفاوتی به تولید می‌رسند که موجب می‌شود قیمت‌ آنها تغییر پیدا کند.

دستگاه‌های پاد به‌دلیل ابعاد کم و قدرت پایین‌تر خود نسبت به ویپ‌ها، دارای قیمت‌ کمتری نیز هستند. البته این دستگاه‌ها جدیدتر به‌ شمار می‌روند و طراحی آنها نیز جذاب‌تر و شیک‌تر از ویپ ها است. فرق ویپ و پاد در قیمت آنها به این دلیل است که پادها دارای دکمه تنظیمات نیستند و این ویژگی آنها قیمت پادها را کاهش داده است.

اما دستگاه ویپ به‌دلیل برخورداری از امکانات و تنظیمات بیشتر، ممکن است گران‌تر از پادها باشد. بنابراین اگر به‌ دنبال یک دستگاه ارزان‌تر و کم‌ حجم‌تر هستید، پادها را انتخاب کنید. این دستگاه‌ها برخلاف ویپ ها حجم نیکوتین بالا و دود کمتری نیز تولید می‌کنند و برای مصرف روزانه افراد سیگاری بسیار مناسب هستند.

5. فرق پاد و ویپ در توان مصرفی

توان مصرف دستگاه یکی دیگر از تفاوت های ویپ و پاد است. دستگاه ویپ توان خروجی بیشتری نسبت به پادها دارد. هم چنین در پادسیستم ها امکان تنظیم توان خروجی وجود ندارد. در صورتیکه ویپ ها این قابلیت را دارند. اهمیت تنظیم توان خروجی به این خاطر است که با این کار میزان انرژی مصرفی باتری کمتر و در نتیجه جویس کمتر و بخار کمتری ایجاد می شود.

تفاوت ویپ و پاد سیستم

ویپ یک دستگاه  (vaporizer) است که با استفاده از باتری، مایع (اکثراً حاوی گلایکول پروپیلن و گلیسرین) را به بخار تبدیل می‌کند. این دستگاه‌ها از یک سیستم گرمایشی برای تبدیل مایع به بخار استفاده می‌کنند. ویپ به عنوان یک جایگزین برای سیگارهای تنباکویی معرفی می‌شود و به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند که از عوارض سیگار کمتری رنج ببرند. افرادی که می‌خواهند از سیگارهای تنباکویی کناره بگیرند یا به دنبال یک روش مصرف نیکوتین با کمترین عوارض هستند، ممکن است به ویپ روی بیاورند.

پاد سیستم نیز یک نوع ویپ محسوب می‌شود، اما با تفاوت‌هایی. در پاد سیستم، مایع نیکوتینی به صورت کپسول یا پاد قرار دارد که به راحتی قابل تعویض است. این دستگاه‌ها معمولاً کوچکتر و قابل حمل‌تر از ویپ‌های معمولی هستند. پاد سیستم برای افرادی که به دنبال یک راه مصرف نیکوتین ساده و کم‌هزینه هستند، مناسب است. همچنین، افرادی که به دنبال دستگاهی قابل حمل و کم حجم برای استفاده روزانه هستند، ممکن است به پاد سیستم روی بیاورند.

هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند، بنابراین انتخاب بین ویپ و پاد سیستم بستگی به ترجیحات شخصی و نیازهای مصرف‌کننده دارد.

تفاوت پاد سیستم و پاد ماد

پاد سیستم یک نوع ویپ است که شامل دستگاه کوچکی با کپسول‌های جداپذیر به نام پاد (Pod) است. این کپسول‌ها شامل مایع، نیکوتین، و یا سایر ترکیبات هستند. پاد سیستم‌ها به دلیل سادگی استفاده، ابعاد کوچک، و قابل حملی که دارند، برای مبتدیان یا افرادی که به دنبال یک تجربه ویپ ساده هستند، مناسب هستند. همچنین، افرادی که به دنبال یک دستگاه قابل حمل برای استفاده در سفر یا مواقعی که نیاز به حمل آسان دارند، از پاد سیستم بهره مند می‌شوند.

 پاد ماد، یک ترکیب از ویژگی‌های دستگاه‌های معمولی و پاد سیستم‌ها است. این دستگاه‌ها اغلب دارای باتری قدرتمندتر، تنظیمات قابل تنظیم، و دارای پادهای با ظرفیت بیشتر هستند. پاد مادها برای افرادی مناسبند که به دنبال ترکیبی از سهولت استفاده پاد سیستم و قابلیتهای بیشتر دستگاههای مد قدرتمند هستند. این دستگاه‌ها مناسب برای تجربه ویپ متوسط تا پیشرفته و همچنین برای کسانی که به دنبال انعطاف بیشتر در انتخاب مایع و تنظیمات هستند، می‌باشند.

ویپ بهتر است یا پاد؟

اگر به تازگی قصد پیوستن به ویپرها را دارید و نمی‌دانید ویپ بهتر است یا پاد و به هر دلیلی تفاوت ویپ و پاد را نمی‌دانید، باید به طور خلاصه بگوییم که پاد بیشتر مناسب افرادی است که قصد ترک یا کم کردن سیگار را دارند و به دنبال رساندن نیکوتین مورد نیاز خود از طریق دیگر هستند. پادها همچنین ظاهر ساده تر و اندازه کوچک تری دارند. ویپ ها در مقابل، مناسب افرادی هستند که به دنبال ترجبه لذت بخشی از ابرهای دودی عظیم هستند و نیکوتین رسانی برایشان چندان مهم نیست. افرادی که از قلیان کشیدن لذت می‌برند می‌توانند به عنوان جایگزینی برای قلیبان، به سراغ ویپ بروند. اندازه ویپ در مقایسه با پاد بزرگ تر است و قابلیت شخصی سازی بیشتری دارد. در نتیجه قیمت بیشتری از پادسیستم ها دارند.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تفاوت ویپ و پاد را در ویژگی‌های ظاهری، کاربرد، نوع جویس، امکانات و قیمت آنها بررسی کنیم. با توجه به امکانات این دو دستگاه باید بگوییم که برای خرید ویپ‌ها باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. البته افرادی که در طول روز سیگار بیشتری می‌کشند، بهتر است دستگاه‌های پاد را برای ترک سیگار انتخاب کنند. در این صورت با صرف هزینه‌های کمتر، نیکوتین بیشتری دریافت می‌کنند و راحت‌تر قادر به ترک سیگار خواهند بود. فروشگاه اینترنتی ویپ چند ارائه دهنده انواع ویپ و پاد از بهترین برندها است که می توانید با مراجعه به آن محصول موردنظرتان را به صورت حضوری و آنلاین خریداری نمایید.

کدام بهتر است؟ ویپ یا پاد

به طور کلی تفاوت‌های این دو دستگاه درقیمت، عملکرد، کارایی و قدرت، اندازه، جویس‌های مصرفی و سادگی طراحی به صورت خلاصه مورد بررسی قرار گرفت. در نهایت این هر کدام از این دستگاه‌ها برای ترک سیگار یا تولید دود انبوه انتخاب‌های مناسبی است، اما وابستگی شما به سیگار زیاد است و صرفا به دنبال جایگزینی بهتر برای سیگار هستید قطعا دستگاه پاد به شما پیشنهاد می‌شود.

لطفا با امتیاز دادن به این مطلب یا محصول مارو دلگرم نمایید.

0 / 5 0 0

رتبه صفحه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *