دستگاه ویپ

نقد و بررسی گیک ویپ ایجیس ایکس Geekvape Aegis X

نقد و بررسی گیک ویپ ایجیس ایکس Geekvape Aegis X

گیک ویپ ایجیس ایکس  Geekvape Aegis X

گیک ویپ ایجیس ایکس در حال حاضر جدید ترین دستگاه 2 باتری سایز 18650 از برند گیک ویپ است . ایجیس ایکس دارای 220 وات توان خروجی است و یک صفحه نمایش واقعا بزرگ و جذاب 2.4 اینچی بر روی بدنه دستگاه کارگذاری شده است . این دستگاه هم مثل تمامی دستگاه های برند گیک ویپ دارای استاندارد ip67 ( ضد آب ) است .

گیک ویپ چندین ساله که به معروفیت زیاد دست یافته ، دلیلش هم تولید دستگاه های ضد آب و ضد ضربه هست . اولین دستگاهی که مورد بررسی قرار دادم از این برند ، در سال 97 بود . دستگاه Aegis Squonk . به جرات میتونم بگم یکی از بهترین دستگاه های اسکوانک که امتحان کردم این دستگاه بود . بنابراین بریم سراغ بررسی ایجیس ایکس تا ببینیم انتظاراتمون رو برآورده میکنه یا نه !

مشخصات

ابعاد : 41.2*31.5*128.9 میلی متر

ولتاژ ورودی : 6.2 الی 8.4 ولت

ولتاژ خروجی : 0.1 الی 12 ولت

محدوده مقاومت : 0.05 الی 3 اهم

مشخصات سیستم شارژینگ : 5 ولت 2 آمپر

توان خروجی : 5 الی 200 وات

کنترل دما : 100 الی 315 درجه سانتی گراد

منبع تغذیه : 2 عدد باتری 18650

محتویات داخل جعبه

دستگاه ایجیس ایکس

کابل شارژ USB

دفترچه راهنما

2 عدد کویل

قطعات یدکی

نگاه اولیه به دستگاه گیک ویپ Aegis X

وقتی این دستگاه رو برای اولین بار در دست گرفتم ، طراحی این محصول نظرم رو به خودش جلب کرد . میشه گفت ترکیبی از مدرنیته و کلاسیک رو میتونید با در دست گرفتن دستگاه حس کنید . من تمامی دستگاه های گیک ویپ رو تست کردم و طراحی آنها رو دوست داشتم . شاید فکر کنید روی بدنه دستگاه چرم کارگذاری شده ولی اینطور نیست بلکه یک پارچه نرم است که شبیه به چرم تولید شده .

تفاوت این دستگاه با نسل قبلی یعنی Aegis Legend در صفحه نمایش بزرگ این دستگاه است . مخزن یا اتومایزر این دستگاه از نوع Cerberus هست که شخصا علاقه زیادی به این اتومایزر ندارم . نمونه تولید شده این دستگاه با اتومایزر زئوس طعم رسانی و برق رسانی بهتری را ارائه میکند .

کیفیت ساخت و طراحی

گیک ویپ ایجیس ایکس واقعا طراحی بی نظیر و محشری داره ، ظاهر تاکتیکی این دستگاه مثل نسل های پیشین خود است . کمی سبک تر از Aegis Legend و وقتی دستگاه رو داخل دست بگیرید احساس خوبی رو بهتون منتقل میکنه . اندازه این دستگاه به نسبت اینکه یک دستگاه 2 باتری هست ، متوسط و قابل قبول هست . ایجیس ایکس از یک صفحه نمایش رنگی بزرگ 2.4 اینچی Oled برخوردار هست که تقریبا تمام قسمت ماد ( بدنه دستگاه ) را پوشانده است و بسیار واضح و روشن هست .

رنگ بندی

گیک ویپ Aegis X هم مثل نسل های پیشین خود دارای بدنه مشکی هست و فقط رنگ بخش های پارچه ای اون با هم تفاوت دارند . یک آرم Geekvape بالای صفحه و یک نوشته Aegis با رنگ سفید دقیقا زیر دکمه های تنظیمات وجود دارد . من فکر میکنم نوشته Aegis کمی بی جا به نظر میرسه و بهتر بود که برند گیک ویپ این نوشته رو بر روی بدنه قرار نمیداد طراحی شکیل تری به دستگاه میداد .

درب باتری دستگاه همانند Aegis Legend دارای قفل ایمنی هست ، هنگامی که باتری ها را داخل دستگاه قرار میدهید باید اطمینان حاصل کنید که قفل ایمنی درست بسته شده است . شخصا طرفدار این مدل طراحی برای درب باتری نیستم ، مدل های آهن ربایی رابط کاربری بهتره داره ولی در نمونه مدل های آهن ربایی دیگه نمیشه انتظار ویژگی ضد آب و ضد ضربه بودن داشت !

از آنجا که دستگاه گیک ویپ Aegis X دارای استاندارد Ip67 میباشد ، بنابراین این مدل طراحی منطقی هست . دکمه های این دستگاه بسیار نرم طراحی شده و به اصطلاح صدای جغجغه ای رو از این دستگاه نمیشنوید ! پین اتصال ماد به اتومایزر عالی هست ، سایز پین ایجیس ایکس 510 میباشد . این پین مانند برخی دستگاه های دیگر با اتومایزر های مختلف مشکلی ایجاد نمیکنه . پین اتصال دقیقا در مرکز ماد قرار داده و طراحی زیبایی به دستگاه انتقال میده . ضخامت پین اتصال ایجیس ایکس 31.5 میلی متر هست ، اما به دلیل یک اریب که در طراحی این پین استفاده شده ، تا بیش از 26 میلی متر هم ساپورت خواهد کرد .

برند گیک ویپ توصیخ کرده از شارژر 2 آمپر برای دستگاه استفاده کنید در حالی که همه ی ما میدونیم بهتره که دستگاه رو با یک شارژ خارجی شارژ کنید و از طریق کابل شارژ این کار رو انجام ندید .

به هر حال طبق آزمایشی که من داشتم ، حداکثر 2.05 آمپر از این دستگاه دریافت کردم . این یک امتیاز عالی در سرعت شارژ این دستگاه هست .

پورت شارژ USB در کنار رزوه اتصال 510 هست و توسط یک پلاگین لاستیکی محافظت میشود تا ویژگی ضد آب بودن دستگاه حفظ شود .

حالت های خروجی گیک ویپ ایجیس ایکس

گیک ویپ ایجیس ایکس همانند سایر مدل های ایجیس ، حالت ها و ویژگی های خروجی مختلفی رو ساپورت میکنه . ویژگی هایی مانند Power Mode ، Soft Mode ، Normal و Powerful ( این دو ویژگی در این دستگاه جدید هستند . )

تقریبا میشه گفت تمام مود های خروجی که یک ویپر حرفه ای نیاز داره برای این دستگاه طراحی شده . تفاوت اصلی بین ایجیس ایکس و سایر مدل های گیک ویپ در مود خروجی این هست که شما میتونید تنظیمات رو از پیش برنامه ریزی کنید و به سادگی روی حالت مورد نظر قرار بدید . میشه گفت حافظه و مموری برای این کار در داخل چیپست دستگاه تعبیه شده .

برای مثال من یک تنظیم خاص برای Power و یک تنظیم خاص برای حالت TC قرار دادم . بعد از روشن و خاموش شدن دستگاه به جای اینکه این تنظیمات رو از اول برای دستگاه برنامه ریزی کنم ، تنها با تغییر مود خروجی ، تنظیماتی که انجام داده بودم رو دستگاه در اختیارم گذاشت . این ویژگی بسیار خوب است ، اگر دوست دارید در حالت های مختلف ویپینگ کنید ! البته برای افراد مبتدی این تنظیمات توصیه نمیشه ، اگر به تازگی این دستگاه رو تهیه کردید روی حالت Power دستگاه رو قرار بدید .

تنظیمات ویپ گیک ویپ ایجیس ایکس

5 کلیک دکمه فایر : روشن و خاموش کردن دستگاه
3 کلیک دکمه فایر : ورود به منو

پس از ورود به منو

دکمه بالا و پایین : اسکرول بین حالت های خروجی دستگاه
نگه داشتن دکمه فایر : ثبت تنظیمات انجام شده
دکمه فایر + دکمه بالا : افزایش نور صفحه
دکمه فایر + دکمه پایین : کاهش نور صفحه

به طور کلی استفاده از منوی دستگاه گیک ویپ ایجیس ایکس بسیار آسان است ، به خصوص اگر پیش تر با دستگاه های دیگری از این برند کار کرده باشید . برای توضیحات بیشتر دفترچه راهنمای محصول را مطالعه بفرمایید یا در بخش کامنت ها سوال خود را مطرح کنید تا پاسخ شما را بدهیم .

معرفی حالت Power در دستگاه Geekvape Aegis X

گیک ویپ ایجیس ایکس از چیپست AS 2.0 بهره مند میباشد که نسخه جدید تری از تراشه هوشمند به نسبت Aegis Legend و Nova در این دستگاه استفاده شده . سری تراشه های AS یکی از بهترین چیپست های دنیای ویپینگ میباشد .

آزمایش های ما بر روی حالت پاور با باتری های کاملا شارژ شده سونی VTC5A انجام شد . در طول آزمایشات من ، حداکثر توان بدست آمده 220 وات بود ، این یک عدد بسیار عالی برای یک دستگاه 200 وات هست !

آمپر و ولتاژ :

حداکثر آمپر دستگاه من هم 43 بود ، این روز های برای یک دستگاه 2 باتری 18650 کمی بالاتر از حد متوسط هست .

میزان ولتاژ 12 ولت دقیق است و احتمال دارد که حتی از آنجایی که وات در این ولتاژ به حداکثر رسید ، کمی هم بالاتر رود .

در طول آزمایشات من ، دستگاه آنطور که انتظار میرفت داغ نکرد و از این تست هم دستگاه ایجیس ایکس سر بلند بیرون اومد !

نتایج آزمایش رو میتونید در تصویری که بیشتر برای شما قرار دادم مشاهده کنید .

نکات مثبت

کیفیت ساخت عالی
پوشش پلاستیکی زیبا
امتیاز Ip67 ( ضد آب و ضد ضربه )
هشت گزینه رنگی
امتیاز دقیق حالت خروجی وات
عملکرد خوب در حالت کلی
قیمت مناسب به نسبت ویژگی ها
حد آمپر بالا
حالت منحنی وات
منوی زیبا
صفحه نمایش بزرگ
شارژ 2 آمپر که به طور دقیق درجه بندی شده است
مدار تقویت

نکات منفی

نداشتن لیست حداکثر آمپر
طراحی درب باتری ( از نظر من )
نمیتوان وات کامل را در حالت TC دریافت کرد
دفترچه راهنما تنظیمات خودکار و AAB را توضیح نداده است

جمع بندی

به هر حال ، گیک ویپ با تولید دستگاه ایجیس ایکس ، موفقیت بسیار زیادی رو کسب کرده و من هم همیشه طرفدار این خط تولید یعنی Aegis ها بوده ام . اگر از حالت TC استفاده نمیکنید و به ویپ های لاکچری با صفحه نمایش بزرگ علاقه دارید ، ارزش خرید را دارد . به خصوص که این دستگاه از یک مدار تقویت کننده برای برق رسانی استفاده میکند که فقط چند شرکت در حالت باتری 2 گانه این کار را برای دستگاه های خود طراحی میکنند .

اگر به تنظیمات حرفه ای اهمیتی نمیدهید و بر روی حالت Power قصد مصرف دستگاه رو دارید ، قطعا ایجیس ایکس یکی از بهترین گزینه های خرید در این رنج قیمت برای شماست .

لطفا با امتیاز دادن به این مطلب یا محصول مارو دلگرم نمایید.

0 / 5 5 1

رتبه صفحه شما:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *